virnaarzuidafrika.reismee.nl

De eerste week

Zaterdag ochtend rond 09:15 was ik weer terug op Port Elizabeth Airport om Sarah op te wachten. Kort erna kwamen we er achter dat we nog tot 15:00 uur moesten wachten voordat we werden opgehaald om naar de Koffylaagte te gaan. Ik heb toen bij de Vodacom winkel een Afrikaanse simkaart gekocht, zodat ik bereikbaar ben zolang ik in de ‘bewoonde’ wereld ben (hier op de Koffylaagte ben ik afhankelijk van de wifi). Rond 17:00 uur kwamen we aan op de Koffylaagte Game Lodge na een autorit van een kleine twee uur. Onderweg had ik al diverse dieren gespot zoals de Vervet Monkey en diverse soorten antilopen. Op dit moment waren we nog met z’n achten en kregen wij de privelege om gelijk de eerste paar weken in de tenten te slapen. Na een korte rondleiding en zijn onze spullen gedropt bij de tenten, konden we avond eten. Dit was erg lekker na een lange dag waar ik voornamelijk gewacht heb. Rond 20:30 ben ik naar bed gegaan, het was wel vermoeiend; al die eerste indrukken!

De volgende dag hebben we voornamelijk in de tuin van de lodge gehangen. Het was niet super zonnig, voornamelijk bewolkt, veel wind en ik had het de hele dag koud (verrassend he?). Om deze reden had ik mij niet ingesmeerd; uiteraard ben ik verbrand. Aan het eind van de middag arriveerden de andere 12 studenten op de Koffylaagte, waardoor de groep nu compleet is.

Maandag, dinsdag en woensdag hadden we diverse colleges: een introductie college, college over de verschillende dieren die voorkomen in Zuid-Afrika en een college over veld gidsen en sporen lezen. Tussen de colleges door en na de colleges hebben we veel vrije tijd, die we voornamelijk liggend in de zon spenderen. Donderdag ochtend was eindelijk onze eerste bushwalk, we mochten onder begeleiding het terrein verlaten (helaas wel door de motregen waardoor we niet veel dieren hebben gezien onderweg)! Dit was erg leuk en spannend.

De afgelopen dagen heb ik al veel verschillende soorten dieren gezien om de lodge en tent heen: giraffen, zebra’s, Vervet monkeys, struisvogels, buffalo’s, veel soorten vogels en antilopen. Wat wel opmerkelijk is, is dat bijna iedereen ’s ochtends tussen 06:00 en 07:00 uur wakker is en ’s avonds tussen 20:30 en 22:00 uur op bed ligt. Zal vast te maken hebben met het feit dat we voornamelijk in de buitenlucht zijn J. Zaterdag gaan we met een groepje naar Port Elizabeth en zullen hier een nachtje verblijven. De plannen zijn om daar wat dingen te kopen, sommige studenten hebben nog wat warme truien nodig omdat we hier toch echt de winter in gaan en ’s avonds en ’s nachts koud wordt. Ik heb voor zondag ochtend een ‘Dolphin Watching Tour’ geboekt, hier kijk ik heel erg naar uit en het is weer iets wat ik van mijn bucketlist kan strepen! Nou, dit was het weer tot zover..tot volgende week!

Reacties

Reacties

Claudia

Je maakt wat mee!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!