virnaarzuidafrika.reismee.nl

Weekendje weg naar Jeffrey’s Bay

Nou, afgelopen weekend zijn we naar Jeffrey’s Bay [JB] geweest met veertien studenten. Vrijdag na het ontbijt waren we vertrokken vanuit Koffylaagte en rond lunchtijd kwamen we aan in JB. Samen met vier meiden (Marleen, Lisanne, Sarah en Toni) ben ik na het inchecken gelijk gaan lunchen. Na de lunch zijn we naar Avis gelopen waar ik een auto had gereserveerd zodat ik de volgende dag naar de Bloukrans Bridge in Tsitsikamma kon rijden (wist je dat ze hier links rijden?). Vervolgens hebben we boodschappen gedaan bij de SuperSpar, want die zat er naast. Vervolgens was het al weer tijd om te avond eten, dit hebben we met z’n allen gedaan bij een restaurant (J-Bay Cru Co., dit ons was geadviseerd door Sam, de barvrouw en verloofde van één van de twee Jacques) hier op Koffylaagte. Het eten was hier ook weer erg lekker (maar waar hier in Zuid-Afrika niet? J) !

De volgende ochtend heb ik Jelle en Marleen naar het skydiven gebracht, om daarna samen met Jelmer, Toni en Robin door te rijden naar Tsitsikamma om te bungeejumpen. Het links rijden hier bevalt mij prima, het was in het begin even wennen; vooral omdat de richtingaanwijzers en ruitenwissers hier omgedraaid zijn. In Tsitsikamma zijn we van de Bloukrans Bridge, de hoogste bungeejump brug ter wereld (en hoogste brug van Zuid-Afrika, 216 meter) gesprongen. Dit vond ik echt hardstikke gaaf en zou ik zo weer doen! ’s Avonds hebben we met een gedeelte van de groep bij Kitchen Windows gegeten, een restaurant vergelijkbaar met het kwaliteit eten van ’t Vaantje alleen goedkoper (want dat is alles hier). Zondag ochtend zijn we met z’n allen gaan zandborden in de duinen van JB. Na het zandborden hebben we nog lekker geluncht voordat we terug gingen naar Koffylaagte.

Maandag hadden we weer gewoon les en ben ik op tijd naar bed gegaan (rond 20:00 uur), omdat we dinsdag ochtend om 06:00 uur gingen vertrekken richting Addo Elephant National Park. Ik heb gelukkig de hele dag voorin gezeten (omdat ik anders wagenziek word), hierdoor had ik vaak goed zicht op de dieren in het park. In de ochtend was het nog behoorlijk mistig waardoor we niet veel dieren hebben gezien (we waren al rond 08:00 uur in het park), vanaf 10:00 uur klaarde het op en is het de rest van de dag super zonnig geweest. Hierdoor hebben we ontzettend veel dieren gezien: hele groepen olifanten, een Addo flightless dung beetle, buffalo’s, een black backed jackal, wrattenzwijnen (die achterna gezeten werden door baby olifanten), Burchell’s zebra’s, rooie hartebeesten, kudu’s, vele soorten vogels en nog meer soorten antilopen. Ik zal wat foto’s op de foto pagina plaatsen van deze dag J. Uiteindelijk waren we pas rond 19:30 terug op Koffylaagte, dus het was een zeer leuke en wel gespendeerde dag!

Vandaag hadden we alleen een college over biomen en een workshop over amfibieën. Verder heb ik voornamelijk huiswerk gemaakt. Komende dagen en dit weekend zal ik voornamelijk spenderen aan huiswerk, leren voor de mid-module test (hebben we volgende week woensdag) en documentaires kijken die verplicht zijn. Volgende week woensdag eind van de ochtend heb ik ook een sollicitatie gesprek via Skype voor mijn potentiële stageplek, spannend! Meer heb ik voor nu niet te melden, tot de volgende keer!

Liefs,

Vir

Reacties

Reacties

Nanne

Leuk om al je belevenissen te lezen, ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!