virnaarzuidafrika.reismee.nl

Winter is coming

En toen was het plotseling al eind week 5. Sinds mijn laatste blog er is niet heel veel gebeurd. We hebben de mid-module toets gehad en verder ben ik vooral bezig met andere school gerelateerde dingen bezig zoals PBL, de moduulopdracht, workshops, practicals of excursies.

Vorige week donderdag hebben we onze eerste dag game drive op Koffylaagte gehad met ‘andere Jacques’ (dus: niet ‘onze’ Jacques = de docent, maar Sam’s [barvrouw] Jacques de manager). Een game drive is eigenlijk wat men vaak ook wel een safari noemt, je zit in een open auto en gaat op zoek naar wilde dieren. Gisteren avond hebben we een tweede game drive gehad met onze Jacques. Hier hebben we eindelijk stekelvarkens gespot! Een jonkie, die vast zat in een struik (uiteraard is deze bevrijd door de docent) en een volwassene van een wat grotere afstand. Verder hebben we tijdens de night drive nog Kudu's, Nyala's, zebra's, giraffen, Elands en heel vĂ©Ă©l impala's gezien. Halverwege de night drive hadden we een korte pauze, Jacques had koffie, thee en muffins meegenomen, super leuk! :)

Vorig weekend ben ik samen met vier andere meiden en twee jongens een weekendje naar Port Elizabeth geweest. Het weekend bestond voornamelijk uit eten, drinken, shoppen, strand en nog meer eten. Dit weekend ben ik met nog 10 anderen in Nature’s Valley, een natuurgebied bij Tsitsikamma. Nou denk je misschien “waar ik heb ‘Tsitsikamma’ nou eerder gehoord?” Ongeveer drie weken geleden ben ik hier wezen bungeejumpen J Het was vandaag nog een behoorlijke reis om hier te komen. Vanuit Koffylaagte zijn we naar Port Elizabeth Airport gebracht. Vanaf daar heb ik samen met twee anderen auto’s gehoord en zijn we hier naar toe gereden. Wist je dat ze hier links rijden?

Morgen gaan we met z’n allen vier uur lang canyoning(en?), dit is eigenlijk Ă©Ă©n woord voor o.a. hiken, abseilen, ziplinen en vanaf hoge rotsen het water in springen. Zaterdag ga ik met een gedeelte van de groep hiken in Plettenburg Bay, dat is hier namelijk vlakbij. Ergens op zondag rijden we weer terug naar Port Elizabeth en gaan we weer naar huis (Koffylaagte).

Twee dagen geleden is hier in Zuid-Afrika echt de winter aangebroken. Het is ’s nachts vier graden en overdag is het tussen de 18 en 20 graden. Gelukkig ben ik afgelopen dinsdag middag verhuisd van de tent op Koffylaagte naar de lodge, hier is het wel iets warmer. Wat wel een grappig gezicht is, is dat iedereen de afgelopen dagen onder fleecedekentjes of hun deken op de banken zit en ligt. Best een Nederlands gevoel.

Vandaag heb ik trouwens super goed nieuws ontvangen... Ik ben aangenomen als stagiaire bij NetwerkZes in Amersfoort! HIER BEN IK SUPER BLIJ MEE!!! Volgende week vrijdag middag heb ik een gesprek via Skype om verdere details zoals startdatum e.d. te bespreken. Nou, dit was het dan weer even voor nu J

Tot de volgende blog! X

Reacties

Reacties

Renée

Gefeliciteerd met je verworven stage plek . Erg leuk om jou avontuur zo mee te kunnen beleven . Foto’s daar geniet ik zeer van

Ronald

Gefeliciteerd met je stageplek. Benblij voor je. Veel plezier nog en we hopen je eind van de maand gezond terug te zien. ?

Lidwien

Hartstikke goed en Proficiat met je fijne stageplaats tzt! Geniet nog een beetje van jou schitterende omgeving natuur en verblijf in Afrika. Warme groet van ons Pen L.???

Rob

Leuk blog en gefeliciteerd met je stageplaats. Super?â˜ș

Nanne

Lekker bezig Vir!

Claudia

Leuke stageplek, gefeliciteerd! Wat een mooie ervaring is deze minor voor jou, en heel divers ook. Geniet er nog maar even van... x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!