virnaarzuidafrika.reismee.nl

De laatste week in Zuid-Afrika

Ik ben nu iets meer dan een maandje thuis. Deze blog komt een beetje laat, maar goed, mijn laptop had het begeven. Nu heb ik een nieuwe en kan ik alsnog mijn laatste blog over mijn laatste week in Zuid-Afrika schrijven.

Op maandag 25 juni begonnen we de dag met de eindtoets voor de minor. De toets was best pittig. Na de toets moest ik verder met inpakken. Hebben we nog een afscheidsfilmpje opgenomen voor Sam & Jacques (manager) en vooral ook gerelaxt en genoten van de laatste middag op Koffylaagte. 's Avonds werden we getrakteerd op een braai als afscheidsfeestje, iedereen was aanwezig en het was een groot succes. Hier en daar werden wat mensen emotioneel, ik mis mijn studiegenoten nog steeds.

Dinsdag ochtend vertrokken we al heel vroeg (rond 06:15) richting Port Elizabeth, omdat twee studiegenoten rond 09:30 gingen vliegen. Hier heb ik samen met Manon de auto opgehaald, koffers ingeladen en zijn we nog even naar het Sun hotel gereden waar de rest van de groep was afgezet door Jacques (manager). We hebben vervolgens met een leuke groep (Manon, Toni, Lisanne, Sarah, Marleen, Dennis, Jeff, Lonneke en ik) voor de laatste keer samen ontbeten bij The Company. Ik heb toen ontbeten met een heerlijke pizza Margarita met extra feta en verse avocado. Nadat we hadden ontbeten hebben Manon en ik afscheid genomen van de rest en zijn we begonnen aan onze autoreis naar Knysna. Het was een hele mooie rit en uiteindelijk waren we aan het eind van de middag in Knysna bij de Airbnb die ik geboekt had. Voordat we boodschappen gingen doen ben ik nog naar Knysna View Point gereden, hier hebben Manon en ik nog van het uitzicht genoten.

De volgende dag was een regen dag. Manon en ik hebben deze dag niet heel veel gedaan. Een beetje geshopt, ik moest nog wat souvenirs hebben en 's avonds heb ik weer gekookt en hebben we een filmpje gekeken. Donderdag ochtend vroeg zijn we richting Mosselbaai gereden. Deze plek doet z'n naam eer aan, ik heb nog NOOIT zoveel mosselen gezien!! In Mosselbaai hebben Manon en ik de helft van St. Blaize Trial bewandeld, tijdens het wandelen hebben we erg veel zeehonden gezien in de zee :). Rond 14:00 uur reden we weer terug richting Knysna. Wel hebben we een korte tussenstop bij Victoriabaai gemaakt. Hier hebben we gekeken naar een stel knappe surfers terwijl wij een ijsje aan het eten waren. 's Ochtends hadden wij geconstateerd dat we geen water meer hadden in de Airbnb, dit bleek te komen door een kapotte waterleiding in de wijk. Aan het eind van de middag, na onze rit naar Mosselbaai was er nog steeds geen water. Wel had de eigenaresse van de Airbnb heel lief wat emmers en flessen water bij de voordeur neergezet, deze had ze bij de supermarkt voor ons gehaald. Dit werd heel erg door ons gewaardeerd. Ik heb mezelf toen met koud water gedoucht. Nadat we beide weer min of meer fris waren, zijn we richting Blend Country Restaurant & Pub gereden waar Chris Chameleon en Daniella Deysel optraden. Hier hebben wij erg van genoten.

Vrijdag ochtend vroeg zijn Manon en ik weer richting Port Elizabeth gereden, want dit was de dag dat ik (helaas) weer terug ging richting Nederland en zij vertrok richting Kaapstad. Eenmaal aangekomen in Port Elizabeth hebben we Sarah nog even bij het Sun hotel opgehaald en zijn we daarna doorgereden naar het vliegveld. Sarah en ik zijn samen naar Johannesburg gevlogen. In Johannesburg kwamen we Dennis en Jeff weer tegen, hun vlucht vertrok rond dezelfde tijd als de mijne (alleen zij vlogen naar Frankfurt en ik naar Londen). We hebben toen met z'n vieren wat bier gedronken bij de bierbrouwerij op het vliegveld. Rond 19:20 vloog ik toch echt weer terug richting Londen & Amsterdam. Zaterdag 30 juni was ik weer rond 08:45 in Nederland.

De eerste weken heb ik heel erg moeten wennen om weer terug te zijn in Nederland. Ik heb vooral moeten wennen aan de drukte en de ongeduldige mensen. In Zuid-Afrika is het allemaal een stuk relaxter ;) Inmiddels ben ik zélfs verloofd met Timme, dat was echt een hele leuk verrassing! Hierdoor kan ik mij ook verheugen op mijn terugreis naar Zuid-Afrika, welke in juli 2020 gaat plaats vinden :D Hier kijk ik nu al heel erg naar uit. Maar eerst stage lopen, scriptie schrijven (afstuderen dus), sparen, werken en trouwen met deze geweldig lieve man.

Dit was het dan, bedankt voor het lezen en het volgen van mijn reis. Wellicht tot de volgende! X

Reacties

Reacties

R.H.

Leuk stukje. ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!